POST .#03

PROGRAM

Para além das habituais sessões competitivas e das “Conversas ao café” com diversos artistas do meio, este ano o “Black & White” conta com a presença do festival croata “One Take Film Festival” e também do festival galego “Play-Doc”.

Nas sessões não competitivas, contamos com conferências e mostras que pretendem criar espaço para a reflexão sobre o actual mundo audiovisual, nomeadamente: sobre Música para cinema, o futuro dos festivais de cinema, as experiências do fotógrafo Zoran Filipovic, e muito mais.

Depois das diversas mostras, as Noites B&W encerram os diferentes dias do Festival, sendo inauguradas pelos concertos de “Paulo Praça”, “Sean Riley & The Slowriders” e “Oiseau Noir” e continuando com Deejaying noite adentro. A entrada nas Noites B&W é livre.

Mais info em: www.artes.ucp.pt/b&w

Besides the usual competitive sessions and the “coffee talks” with the presence of several audiovisual artists, this year’s Black & White Festival also incorporates the Croatian "One Take Film Festival" and the Galician "Play-Doc” festival.

The non-competitive sessions intend to open up space for a reflection on today’s audiovisual world by covering topics such as music for cinema, the future of cinema festivals, Zoran Filipovic’s experience as a photographer and much more.

After the sessions, the B&W Nights close each day of the festival with several concerts, from “Paulo Praça” to “Sean Riley & The Slowriders”, “Oiseau Noir” and several DJs all night long. There is no entry fee for the B&W Nights.

More info at: www.artes.ucp.pt/b&w

ONDE

WHERE

Escola das Artes

Universidade Católica Portuguesa

Campus da Foz

Porto – Portugal

Escola das Artes

Universidade Católica Portuguesa

Campus da Foz

Porto – Portugal

WHEN

2 a 5 de Abril de 2008

April 2nd – April 5th 2008

COMPETIÇÃO

COMPETITION

As sessões competitivas de vídeo, áudio e fotografia acontecem nos quatro dias do festival.

O dia 5 de Abril termina com a cerimónia de entrega de prémios sendo todo o público convidado a festejar connosco após a exibição das obras premiadas ao som de “Couscous Prosjekt”.

The video, audio and photography competitive sessions take place during the four days of the festival.

The awarding ceremony takes place on the 5th of April and all the audience is invited to celebrate with us after the winners’ exhibition with DJs “Couscous Prosjekt”.

Website www.artes.ucp.pt/b&w E-mail b&w@porto.ucp.pt Telefone (+351) 22 619 62 51 Fax (+351) 22 617 72 67